ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΔ

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

FAZ: Πάνω από 1 τρισ. ευρώ σχεδιάζει να ρίξει στην αγορά ομολόγων η ΕΚΤ

FAZ: Πάνω από 1 τρισ. ευρώ σχεδιάζει να ρίξει στην αγορά ομολόγων η ΕΚΤ

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) εξέτασε ένα πρόγραμμα αγοράς ομολόγων με όγκο που θα ξεπεράσει το 1 τρισεκατομμύριο ευρώ, έγραψε σήμερα η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

FAZ: Πάνω από 1 τρισ. ευρώ σχεδιάζει να ρίξει στην αγορά ομολόγων η ΕΚΤ
Το πρόγραμμα που συζητήθηκε αφορά «την επέκταση του ισολογισμού κατά περισσότερα [χρήματα] από το €1 τρισεκ. το οποίο συζητείται δημοσίως», έγραψε η FAZ επικαλούμενη μια πηγή του Ευρωσυστήματος.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ συνεδρίασε προχθές Τετάρτη και χθες Πέμπτη.

Η FAZ αντιμετωπίζει συχνά επικριτικά την πολιτική την οποία ασκεί η ΕΚΤ. Νωρίτερα σήμερα, ο επικεφαλής της ομοσπονδιακής κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας, ο Γενς Βάιντμαν, προειδοποίησε την ΕΚΤ εναντίον της αντιγραφής των προγραμμάτων τυπώματος χρήματος στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία.

Πάντως ο πρόεδρος της κεντρικής τράπεζας της Αυστρίας Έβαλντ Νοβότνι αντιθέτως τάχθηκε υπέρ των προτάσεων του προέδρου του κεντρικού πιστωτικού ιδρύματος της ΕΕ για την ανάληψη περαιτέρω δράσης για την αναζωογόνηση της οικονομίας στην ευρωζώνη, παρά τη σθεναρή αντίσταση που προβάλλει το Βερολίνο.

Η υποστήριξη του Νοβότνι ενδέχεται να αποδειχθεί κρίσιμη για τον Μάριο Ντράγκι, τον επικεφαλής της ΕΚΤ, ο οποίος επιδιώκει να κλιμακώσει τις προσπάθειες που καταβάλλονται για την τόνωση της οικονομίας της ευρωζώνης, πιθανότατα προωθώντας ένα πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης—τυπώματος χρήματος για την αγορά κρατικών ομολόγων.

Ο Ντράγκι δήλωσε χθες ότι το ΔΣ της ΕΚΤ θα αποφασίσει στις αρχές του 2015 εάν και κατά πόσον θα λάβει νέα μέτρα στο πλαίσιο των προσπαθειών της για να τονώσει την οικονομική δραστηριότητα· τόνισε μάλιστα ότι δεν απαιτείται ομοφωνία στο Διοικητικό Συμβούλιο για να αρχίσει το τύπωμα χρήματος.

Πηγές στην ΕΚΤ επισήμαναν την αλλαγή στην φρασεολογία σχετικά με την επέκταση του ισολογισμού της, παρά τις ενστάσεις των δύο Γερμανών στο Διοικητικό της Συμβούλιο, του Βάιντμαν της Μπούντεσμπανκ και της Ζαμπίνε Λαουτενσλέγκερ, μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Ο Νοβότνι, ο οποίος φέρεται να είχε αντιταχθεί νωρίτερα φέτος στην απόφαση της ΕΚΤ να αγοράσει τιτλοποιημένα δάνεια και άλλους εγγυημένους τίτλους από τράπεζες (ABS), αντιθέτως τάχθηκε σήμερα υπέρ του Ντράγκι.

«Η θέση της Εθνικής Τράπεζας της Αυστρίας είναι σύμφωνη με όσα είπε ο Ντράγκι στα εισαγωγικά του σχόλια», ανέφερε ο Νοβότνι μιλώντας σε μια συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Βιέννη. «Ο στόχος είναι ο ισολογισμός της ΕΚΤ να επεκταθεί για να αντισταθμιστεί η τάση προς την περαιτέρω μείωση του πληθωρισμού και την εξασθένηση της ανάπτυξης», πρόσθεσε ο ίδιος. «Το πώς θα γίνει αυτό θα αποφασιστεί το επόμενο έτος. Τα επόμενα βήματα πρόκειται να αποφασιστούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς», επέμεινε ο Νοβότνι.

Ο επικεφαλής του κεντρικού πιστωτικού ιδρύματος της Αυστρίας δεν διευκρίνισε ποιοι παράγοντες θα προλάμβαναν την ανάληψη μιας τέτοιας πορείας δράσης από μέρους της ΕΚΤ. Είναι γνωστό ότι παράγοντες όπως η συνολική πορεία της οικονομίας, το πώς επηρεάζει η μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας τις εξαγωγές, αλλά και το εάν αυξάνεται ο δανεισμός των τραπεζών προς τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά στην ευρωζώνη είναι ανάμεσα στους υπό παρακολούθηση δείκτες.

Στη Φραγκφούρτη νωρίτερα ο Βάιντμαν επανέλαβε τη γνωστή γερμανική θέση εναντίον της αγοράς κρατικών ομολόγων, που είπε ότι δεν θα είχε αποτέλεσμα στην Ευρώπη, αφού «στις ΗΠΑ, υπάρχει ένα κεντρικό κράτος το οποίο εκδίδει ομόλογα πολύ ασφαλή», αλλά στην Ευρώπη «δεν έχουμε ένα τέτοιο κεντρικό κράτος», ενώ επέμεινε πως το να γίνει υπερβολικά φθηνός ο δανεισμός των κρατών αποθαρρύνει τις κυβερνήσεις να προωθούν διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.

Σύμφωνα με ΜΜΕ της Ιταλίας, έξι ή επτά μέλη του 24μελούς Διοικητικού Συμβουλίου τάχθηκαν εναντίον της απόφασης της Πέμπτης να γίνουν πολύ πιο σαφείς αναφορές στην επέκταση του ισολογισμού της ΕΚΤ.

Η αντίθεση του Βάιντμαν σε πιο επιθετικά μέτρα τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας στην ευρωζώνη καταγράφεται παρά το γεγονός ότι η Μπούντεσμπανκ αναθεώρησε προς τα κάτω και υποδιπλασίασε την πρόβλεψή της για την οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας το 2014 και το 2015.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε παρέμεινε επίσης αμετακίνητος στις πάγιες θέσεις του, επιμένοντας ότι οι επεκτατικές δημοσιονομικές και νομισματικές πολιτικές προκαλούν ανησυχίες, δεν τις αίρουν. Σχολιάζοντας την ιδέα πως η αδυναμία της οικονομίας της ευρωζώνης απαιτεί την προώθηση επεκτατικών μέτρων νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής, ο Σόιμπλε είπε «δεν είμαι πεπεισμένος για αυτό. Μάλλον είμαι της άποψης πως αυτή η προσέγγιση δεν είναι η λύση αλλά η αιτία» των προβλημάτων της οικονομίας.
 πηγη: ΕΘΝΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΤΟΝΙΖΩ ΟΤΙ Η ΕΚΤ ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΔΡΑΣΕΙ ΕΞΑΡΧΗΣ; ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΤΙ ΕΛΕΓΑ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ.


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΑ  ΕΔΩ ΚΑΙ 4 ΧΡΟΝΙΑ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΙΣ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2011 ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΡΥΦΗΣ ΓΙΑ ΤΟ PSI ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ.

<< Η άποψη μου ήταν και παραμένει αμετακίνητη, πως θα χρειαστεί πιο τολμηρή αντιμετώπιση με διεύρυνση του PSI ( μηχανισμός εθελοντικής συμμετοχής ιδιωτών) και βεβαίως χωρίς αναγκαστικό κούρεμα του χρέους, το οποίο θα δημιουργήσει εφιαλτικά νέα προβλήματα και θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν, να επιδιωχθεί η βαθύτερη συμμέτοχη σε εθελοντική βάση του συνόλου των ομολογιούχων, όπως και η άμεση ενίσχυση με πολύ μεγαλύτερα ποσά τόσο του προσωρινού μηχανισμού EFSF (European Financial Stability Facility) oσο και του μόνιμου ESM (European Stability Mechanism) με περιπου 2 τρις ευρώ, ώστε να μπορούν, να παρεμβαίνουν πολύ περισσότερο στην δευτερογενή αγορά ομολόγων, για να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό εθελοντικό κούρεμα του χρέους από το ανεπαρκές 21% στο 50% χωρίς αυτό, να χαρακτηριστεί ποτέ πιστωτικό γεγονός, που θα μας βγάλει για πολλά χρόνια εκτός αγορών. Ηρθε η ώρα η Ευρώπη, να πάψει, να αργοπορεί και να αντιμετωπίζει μίζερα το ζήτημα, γιατί αν δεν το έχουν καταλάβει τα ισχυρά αλαζονικά μέλη της, τα θεμέλια του κοινού νομίσματος έχουν πάρει φωτιά, από την οποία δεν θα γλιτώσει κανείς.
Επίσης επιβάλλεται, να διευρυνθεί η δυνατότητα παρέμβασης των ταμείων EFSF και ΕSM με την πιθανή μάλιστα συγχώνευση των προβλεπόμενων πόρων τους. Είναι κατάλληλη πλέον η στιγμή, να δημιουργηθεί άμεσα και ευρωομόλογο έκδοσης της ΕΚΤ, για να ηρεμήσουν οι αγορές και να αποκατασταθεί η ροή δανεισμού στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Εξάλλου θα χρειαστεί, να γίνει με την στήριξη της Ευρώπης η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και θα υποστούν ζημίες. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το ελληνικό κράτος, γιατί θα σήμαινε, ότι θα έπρεπε πάλι, να δανειστεί, για να το επιτύχει.>>

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΕΔΩ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; 

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

<< To δημόσιο χρέος της Ελλάδας είναι μετά το επιθυμητό, αλλά ανεπαρκές κούρεμα (PSI) του 2012 και το πρόγραμμα επαναγοράς των ελληνικών ομολόγων (Δεκέμβριο 2012) μειωμένο από 367,9 δισ. ευρώ (ή 176,4% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2011 σε 305,5 δισ. ευρώ (ή 156,6% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2012. Αυτό και μόνο αποδεικνύει, ότι το δημόσιο χρέος της χώρας παραμένει απολύτως μη βιώσιμο και ότι απαιτείται βαθύτερο και συνολικότερο κούρεμα του, για να επανέλθει άμεσα σε βιώσιμα επίπεδα, όπως κατ΄επανάληψη έχω γράψει αλλά και ζητήσει σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις μου  από το 2011, όταν οι περισσότεροι δημοσιολογούντες, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής ηγεσίας τότε, ήταν αντίθετοι ακόμη και στο αρχικό κούρεμα (PSI), που τελικά έγινε και μετά πάλι λανθασμένα μας το παρουσίασαν ως τελική σωτηρία μας. Μια ματιά στις δηλώσεις των πολιτικών αρχηγών των μεγαλύτερων κομμάτων τον Ιούνιο του 2011 είναι ενδεικτική.>>

 

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:<<Έτσι τώρα οδηγηθήκαμε στην συμφωνία στα πλαίσια της ΕΕ μετά την σύνοδο κορυφής της 11 Μαρτίου για επιμήκυνση της αποπληρωμής στα 7,5  χρόνια των 80 δις ευρω από την χώρα μας προς τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης χωρίς ακόμη, να έχει επιτευχθεί συμφωνία και με το ΔΝΤ για τα υπόλοιπα 30 δις, και την μείωση του επιτοκίου δανεισμού μας κατά μία μονάδα. Αυτή βεβαίως είναι μία θετική εξέλιξη, που δίνει μία ανάσα στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο δυσθεώρητο χρέος, που πρέπει να εξυπηρετήσουμε τα επόμενα χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί και το ΔΝΤ, να ακολουθήσει την ίδια συμφωνία άμεσα. Η  επιμήκυνση μεταφέρει περί τα 50 δισ. ευρώ από δύο δύσκολες χρονιές (το 2014 και το 2015) στα μελλοντικά χρόνια, ενώ η μείωση του επιτοκίου μειώνει κατά περίπου 6 δισ. ευρώ τους τόκους, που θα απαιτούνταν, να πληρώσει η χώρα, αν η επιμήκυνση συμφωνούνταν χωρίς την μείωση του επιτοκίου δανεισμού και επιτρέπει, να μειώσουμε κατά 2% το ποσοστό του δημοσίου χρέους επι του ΑΕΠ. Όμως δεν επετεύχθη η συμφωνία για επαναφορά ομολόγων από την δευτερογενή αγορά, έτσι ώστε πρακτικά, να μειώσουμε περαιτέρω το χρέος, επειδή η επαναγορά θα γινόταν άμεσα με τις  τρέχουσες τιμές, που είναι κατ 30% περίπου χαμηλότερες αν και συμφωνήθηκε η δυνατότητα αγοράς ομόλογων από τον μηχανισμό στήριξης από την πρωτογενή αγορά, εφόσον αυτό χρειαστεί. Ακόμη όμως και να πετύχαινε η κυβέρνηση το σύνολο των στόχων, που είχε θέσει σχετικά με την σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης και τις αποφάσεις της δεν θα κατόρθωνε, να μειώσει με αυτές το δημόσιο χρέος πάνω από 10% του ΑΕΠ και αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος.
  Αναλήφθηκαν μάλιστα έναντι της συμφωνίας αυτής υποχρεώσεις για νέα μέτρα και ας το διαψεύδει μετ` επιτάσεως η κυβέρνηση όπως  και η δέσμευση, ότι θα προέλθουν τα επόμενα 5 χρόνια 50 δις ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί, να διαφωνήσει με την αναγκαιότητα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ίσα ίσα το αντίθετο, αλλά  δεν υπάρχει κανείς λογικός άνθρωπος, που να πιστεύει, ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα θα συγκεντρωθεί αυτό το ποσόν. Αντιθέτως μάλιστα κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση επιδεικνύουν μια άνευ προηγουμένου επιπολαιότητα και αντιφάσκουν, αφού, ενώ υποστηρίζουν την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ταυτοχρόνως, συναγωνίζονται σε λαϊκίστικες κορώνες περι μη  ξεπουλήματος και μη πώλησης δημόσιας γης. Έφτασε μάλιστα η κυβέρνηση, να προαναγγέλλει τη ψήφιση νόμου για την απαγόρευση πώλησης γης λες και υπάρχει δυνατότητα σοβαρά, να συγκεντρωθεί ένα τέτοιο ποσό μόνο με μακροχρόνιες μισθώσεις ακινήτων αποδεικνύοντας, ότι είναι παράλυτη από χρόνιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Οι πανηγυρισμοί λοιπόν του ΠΑΣΟΚ είναι πρέπον, να σταματήσουν άμεσα λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι με την προηγηθείσα συμφωνία αναλήφθηκε η υποχρέωση, να δημιουργηθούν πλεονάσματα ύψους 11 δις ευρώ τον χρόνο επι 20 χρόνια, για να μειωθεί το δημόσιο χρέος στο 60% του ΑΕΠ στόχος  εξωπραγματικός, που δεν θα επιτευχθεί. Ακόμη θα πρέπει, να ληφθεί υπόψη, ότι για να είχαμε ουσιαστική αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη, θα χρειαζόταν ο μηχανισμός στήριξης, να ενισχυθεί με κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 2.5 τρις ευρώ ούτως ώστε, να μιλούμε σοβαρά για δυνατότητα αγοράς ομολόγων για λογαριασμό της Ελλάδας και σοβαρής εξυπηρέτησης του χρέους, πράγμα που δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα και τα 500 δις, που συμφωνήθηκαν για τον μόνιμο μηχανισμό  αδυνατούν, να πείσουν τις αγορές, ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος στο τέλος δεν θα αναδιαρθρωθεί.
  Δεδομένου λοιπόν οτι η αντίληψη των σημερινών ηγετών της Ευρώπης είναι λογιστική και δεν βάζει ως στόχο την ριζική επίλυση του προβλήματος και με σίγουρη πλέον την είσοδο στον μηχανισμό και της Πορτογαλίας, μπορεί, να διαπιστώσει κανείς, γιατί τα κεφάλαια ενίσχυσης του μηχανισμού, που συμφωνήθηκαν, δεν επαρκούν καθόλου για την αντιμετώπιση του προβλήματος και γιατί οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης όπως η Μoody`s υποβάθμισαν εκ νέου στις αρχές Μαρτίου την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι ο ίδιος οίκος προχώρησε στις 16 Μαρτίου σε υποβάθμιση κατά δύο μονάδες του κρατικού χρέος της Πορτογαλίας , από Α1 σε Α3, μετά την παραπάνω συμφωνία, διότι δεν πείθεται, ότι τα ποσά, που συμφωνήθηκαν μπορούν, να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ούτως η άλλως χρειαζόταν μια πιο ριζική απόφαση αντιμετώπισης της κρίσης χρέους απο τους ηγέτες της Ευρώπης, που επιδεικνύουν ένα πρωτοφανές έλλειμμα ηγεσίας. Πιθανότατα μάλιστα κατά την εκτίμηση μου κερδίζουν απλά χρόνο, για τις εκτεθειμένες στο χρέος τράπεζες τους μέχρις ότου αυτές προετοιμαστούν, να αφομοιώσουν τις ζημίες από μια νεα ρύθμιση του χρέους των περιφερειακών χωρών, για αυτό επιλέγουν άτολμες λύσεις, ενώ κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τώρα, να δοθεί μια ριζική απάντηση στο πρόβλημα του χρέους και όχι μετά από δύο χρόνια υπο χειρότερες συνθήκες.>>

OΛΟΚΛΗΡΗ Η ΤΟΤΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2011 ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΕΣ


εισηγηση στο προσυνεδριο της δημοκρατικης συμμαχιας του ...

 ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ :


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΙΣ 20/11/2012 ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΣΟΦΙΑ ΖΟΥΖΕΛΗ

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2013 ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;   

ΑΡΘΡΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ:ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

ΕΛΕΓΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ:
<< Άποψη μου αμετακίνητη είναι, ότι το γρηγορότερο θα πρέπει, να διεκδικηθεί από την πλευρά μας με συνεχείς πιέσεις και να αποφασιστεί από τους δανειστές μας επιτέλους, ως μόνη διέξοδος, ένα νέο πραγματικό και εθελοντικό κούρεμα του δημοσίου χρέους, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων δανειστών της χώρας, ένα Οfficial Sector Ιnvolvement ( OSI). Το κούρεμα αυτό πρέπει, να αφορά το σύνολο του χρέους, που έχουν στα χέρια τους οι επίσημοι δανειστές, δηλαδή οι χώρες οι  οποίες μας δάνεισαν μέσω του μηχανισμού στήριξης από τον Μάιο του 2010 με τα διακρατικά δάνεια , τα ποσά που μας δάνεισαν μέσω του EFSF αργότερα , καθώς και το χρέος που κατέχει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών, όπως και το ΔΝΤ, που μέχρι σήμερα μας έχει δανείσει ένα ποσό περίπου 27 δις ευρώ.  
Όσο δύσκολα και αν είναι για την μεν  ΕΚΤ, να αποδεχθεί αλλαγή του καταστατικού της για κάτι τέτοιο και για δε το ΔΝΤ να αποδεχθεί  πρώτη φορά στην ιστορία  κούρεμα του δικού του ποσού, επειδή δεν θέλει, να χάνει τα χρήματα του, διότι θεωρεί, πως είναι δανειστής τελευταίου καταφυγίου και δεν πρέπει, να δημιουργηθεί προηγούμενο εις βάρος του, είναι απαραίτητο πάση θυσία, να το επιδιώξουμε συντονισμένα. Άλλωστε το ΔΝΤ για το επίσημο χρέος, που βρίσκεται στα χέρια των υπολοίπων δανειστών ορθά επιδιώκει και ζητά το κούρεμα, όπως έχουμε διαπιστώσει μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα  επιθυμεί, να εξαιρέσει τα χρήματα, που δάνεισε στην Ελλάδα το ίδιο. Το ύψος του κουρέματος αυτού απαιτείται , να φτάσει στο 50% του χρέους, που κατέχουν οι επίσημοι πιστωτές, έτσι ώστε το δημόσιο χρέος της χώρας, να πέσει κάτω από το 80% του ΑΕΠ και να καταστεί πραγματικά βιώσιμο, διότι όπως έχω τοποθετηθεί με άρθρο μου το 2011, ο επιδιωκόμενος στόχος για χρέος 120% του ΑΕΠ το 2020 δεν καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε καμία περίπτωση. Το δημόσιο χρέος της χώρας, που βρίσκεται στα χέρια των επίσημων πιστωτών μας ανέρχονταν  στο ύψος των 183 δις ευρώ στο τέλος του 2012 από το σύνολο των 305,5 δίς.
Επίσης το ποσό των 50 δις της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αποτελεί αδήριτη ανάγκη, να επιδιώξουμε μετά από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση, να προέλθει απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, χωρίς να επιβαρυνθεί τελικά το δημόσιο χρέος, με την βοήθεια ενός συνασπισμού επιτέλους  των πληττόμενων χωρών του Νότου με προεξάρχουσες τις Ιταλία και Ισπανία, που ήδη πέτυχαν για το μέλλον με την  απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής τον Ιούνιο του 2012 για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των δικών τους τραπεζών, να προέλθουν τα απαραίτητα ποσά για αυτές απευθείας από τον (ΕSM) Ευρωπαϊκό Μηχανισμό, όταν λειτουργήσει η τραπεζική ένωση.  Σε αυτό μας το αίτημα θα έχουμε συμπαραστάτη και το ΔΝΤ, το οποίο ήδη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση, αναγνωρίζοντας διαρκώς σε αντίθεση με τις εμμονές των Ευρωπαίων, ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο αλλιώς. Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσθετη μείωση του κατά 25% επι του ΑΕΠ, ακριβώς επειδή τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για τις τράπεζες, δεν θα επιβαρύνουν τελικά το ελληνικό δημόσιο. Αν μάλιστα υπάρξει συνδυασμός κουρέματος κατά 50% και ανακεφαλαιοποίηση απευθείας από τον ESM,  τότε θα έχουμε σωρευτικά μια μείωση του δημοσίου χρέους κατά 60% περίπου επι του ΑΕΠ.>>


Μέτρα και για το 2016 - 2017 ζητά το ΔΝΤ

Στον «πάγο» το απαντητικό e-mail

Αυξάνονται οι πιέσεις: Μέτρα και για το 2016 - 2017 ζητά το ΔΝΤ

Αυξάνονται οι πιέσεις: Μέτρα και για το 2016 - 2017 ζητά το ΔΝΤ

Την ώρα που η Ευρωζώνη δίνει προθεσμία δέκα ημερών έως τις 14 Δεκεμβρίου για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση από την τρόικα και καθώς ενισχύονται οι πιέσεις για εξάμηνη παράταση του μνημονίου, πληροφορίες θέλουν το ΔΝΤ να μην ικανοποιείται από τα μέτρα που έχει εισηγηθεί η κυβέρνηση και να ζητά επιπλέον δημοσιονομικά μέτρα για το 2016 - 2017.

Εν μέσω των ασφυκτικών πιέσεων, η Αθήνα έχει παγώσει την επικοινωνία με την τρόικα και δεν έχει αποστείλει το απαντητικό e-mail, που επρόκειτο να αποστείλει χθες, Πέμπτη. Πάντως ανώτερες πηγές του υπουργείου Οικονομικών διαβεβαίωναν ότι το απαντητικό e-mail της Αθήνας θα σταλεί εντός της ημέρας. Η τρόικα έχει ζητήσει διευκρινίσεις και ρητές δεσμεύσεις. Όπως όλα δείχνουν, τα εκκρεμή ζητήματα θα διευκρινιστούν στο Eurogroup της Δευτέρας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, πηγές του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν σχετικά πως δεν έχει νόημα να στέλνουμε κείμενα αν οι τροϊκανοί δεν έχουν σκοπό να γυρίσουν πίσω. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν σταλεί τελικά το mail, πηγές του οικονομικού επιτελείου διαμηνύουν ότι δεν θα περιέχει νέα μέτρα, παρά μόνο επεξηγήσεις και στοιχεία σε όσα έχει ήδη στείλει ο υπουργός Οικονομικών από την περασμένη Κυριακή.

Την ίδια ώρα, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μπαίνει για τα καλά πλέον η παράταση του μνημονίου. Το ζήτημα συζητήθηκε στο EuroWorking Group στις Βρυξέλλες με ορισμένες χώρες να υποστηρίζουν ότι πρέπει να έχει μεγάλη διάρκεια. Σε έγγραφο που συντάχθηκε ενόψει του Eurogroup, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, προκρίνεται  το σενάριο εξάμηνης παράτασης με φόντο τις προεδρικές εκλογές. Αντίθετα, η Αθήνα επιμένει ότι συζητά μόνο μια «τεχνική παράταση» κάποιων εβδομάδων.

Πάντως, το EuroWorking Group διατύπωσε ένα ευκταίο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο η αξιολόγηση θα τελειώσει στις 14 Δεκεμβρίου και στη συνέχεια θα συμφωνηθεί το άνοιγμα της πιστωτικής γραμμής.

Το πρόβλημα είναι ότι πριν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για το άνοιγμα της πιστωτικής γραμμής, η Ελλάδα πρέπει να έχει ψηφίσει τα «προαπαιτούμενα» που θα συμφωνηθούν. Κι αυτό δεν είναι απλό, δεδομένου ότι υπάρχει εμπλοκή στη διαπραγμάτευση και η ελληνική κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να κάνει άλλα βήματα υποχώρησης. Θεωρεί ότι έχει κάνει ήδη πολλά και ότι ήδη ρισκάρει την ψήφισή τους στη Βουλή.

Τα ζητήματα αυτά, καθώς και οι ενδεχόμενες πολιτικές εξελίξεις, εξετάστηκαν το πρωί της Παρασκευής σε σύσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο, με τη συμμετοχή του υπουργού Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη στο Μέγαρο Μαξιμου. Μετά το πέρας της συνάντησης δεν έγιναν δηλώσεις.

Πηγη Newsroom ΔΟΛ

Το σχόλιο μου:  Τι σας ελεγα; Θα ζητησουν νεα σκληρα μετρα.

Επιμένουν στο απαντητικό e-mail για όλα! Βήματα πίσω από την κυβέρνηση για τον ΦΠΑ στα νησιά

Επιμένουν στο απαντητικό e-mail για όλα! Βήματα πίσω από την κυβέρνηση για τον ΦΠΑ στα νησιά
04.12.2014
Αμεση θέσπιση, νομοθετική ρύθμιση όλων των μέτρων που προτείνει η κυβέρνηση -ακόμα και αν εφαρμοστούν αργότερα- και αναλυτικά στοιχεία που να τεκμηριώνουν τις ελληνικές εκτιμήσεις για πρόσθετα έσοδα 980.000.000 ευρώ από την αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία, τη λοταρία με τις αποδείξεις και τις εξοικονομήσεις στο ασφαλιστικό σύστημα ζήτησε η τρόικα στο απαντητικό email της προς την κυβέρνηση. Παράλληλα, επιμένει και στην αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου και όχι μετάθεση του μέτρου.

Η τρόικα φτάνει στο σημείο να ζητήσει να νομοθετηθούν προκαταβολικά ακόμη και τα συμπληρωματικά μέτρα που η κυβέρνηση πρότεινε να ληφθούν στα μέσα του 2015, σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι δεν καλύπτεται το δημοσιονομικό κενό. Τα μέτρα αυτά είναι η ακύρωση της μείωσης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης κατά 30% και η αύξηση του φόρου σε καπνό, αλκοολούχα ποτά και είδη πολυτελείας.

Τα μεσάνυχτα

Η απάντηση των εκπροσώπων των δανειστών μας έφτασε στην Αθήνα χθες μετά τα μεσάνυχτα και δεν περιλάμβανε ημερομηνία επιστροφής τους στη χώρα μας, όπως ήλπιζε η κυβέρνηση. Αντιθέτως, εξέφραζε την έντονη επιφυλακτικότητά τους για τις ελληνικές προτάσεις και απαιτούσε περισσότερες διευκρινίσεις για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού του 2015 και πρόσθετες εγγυήσεις για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος. Στον απόηχο αυτής της εξέλιξης, αξιωματούχος που εμπλέκεται στις διαπραγματεύσεις δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg: «Ισως να χρειάζεται άλλος ένας γύρος συνομιλιών, προτού επιστρέψουν οι επικεφαλής της τρόικας στην Αθήνα». Κυβερνητικοί παράγοντες επιρρίπτουν την ευθύνη για την εμπλοκή στο ΔΝΤ, που, όπως λένε, «έχει στυλώσει τα πόδια και ζητάει τα πάντα τώρα, σαν να μην υπάρχει επόμενη μέρα».
Οσον αφορά το σκέλος του Ασφαλιστικού, η τρόικα θέλει διευκρινίσεις για τα εξής:
Οικογενειακά επιδόματα: Η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι μέσα από τον επανέλεγχο και τις διασταυρώσεις στοιχείων για 664.862 συνταξιούχους, που λαμβάνουν κάποιας μορφής οικογενειακό επίδομα, μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση πόρων έως 37.000.000 ευρώ ετησίως. Η τρόικα ζητάει σαφή προσδιορισμό των επιδομάτων αυτών. Στην περίπτωση που δεν δοθούν ικανοποιητικές απαντήσεις από την ελληνική πλευρά, ανοίγει ο δρόμος στην τρόικα να απαιτήσει περικοπή έως κατάργηση του ΕΚΑΣ.
Συντάξεις χηρείας: Η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι από διασταυρώσεις στοιχείων θα υπάρξει μείωση της δαπάνης έως 123.000.000 ευρώ τον χρόνο. Ομως η τρόικα αμφιβάλλει αν υπάρχουν τόσες πολλές συντάξεις χηρείας που δεν περιορίστηκαν μετά την τριετία καταβολής τους, όπως ορίζει ο νόμος, ώστε να επιτευχθεί τώρα η παραπάνω εξοικονόμηση.
    Επιπλέον, η τρόικα πιέζει για αύξηση των ορίων ηλικίας για όλες τις ενδιάμεσες κατηγορίες, με «κατώφλι» το 62ο έτος, ενώ η ελληνική πλευρά επιδιώκει να δημιουργήσει ένα τριετές μεταβατικό στάδιο. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, το μέτρο δεν θα έχει άμεση αποδοτικότητα από το 2015, όπως θέλει η τρόικα.

ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΑΝ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ 30% ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΦΕΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΑΠΕΙΝΩΘΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. ΑΠΟΡΩ....

ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ 180 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Δεν πιστευω ότι μπορει να βρεθουν 180 βουλευτες για την εκλογη προεδρου δημοκρατας. Οι εκλογες ερχονται πιο κοντα.

Σε βαθύ σκοτάδι

Σε βαθύ σκοτάδι
04.12.2014
Δραματικό τόνο έχουν οι διαπραγματεύσεις (μέσω e-mails) με την τρόικα, με αποτέλεσμα να λούζει κρύος ιδρώτας την κυβέρνηση και στο Μέγαρο Μαξίμου να επικρατεί μεγάλη ανησυχία για τις εξελίξεις.
Η καθυστέρηση και η αβεβαιότητα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης προκαλούν σοβαρές παρενέργειες και σε πολιτικό επίπεδο, είτε υπάρξει τελικά συμφωνία είτε όχι. Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατίας», μάλιστα, ο εκνευρισμός ήταν διάχυτος καθ΄ όλη τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας στο κυβερνητικό επιτελείο, επηρεάζοντας και τη σύσκεψη, δίωρης διάρκειας, του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τους υπουργούς Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και Εργασίας Γιάννη Βρούτση.

Η Μέρκελ

Στην προσπάθεια να αποφευχθεί το αδιέξοδο έχει παίξει ρόλο, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, η Ανγκελα Μέρκελ. Αν και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε φέρεται ότι γέρνει υπέρ της σκληρής στάσης του ΔΝΤ, στην Αθήνα η κυβέρνηση εκτιμά ότι η παρέμβαση της Γερμανίδας καγκελαρίου μπορεί να βοηθήσει ώστε να υπάρξει εκατέρωθεν άμβλυνση των αντιθέσεων και να επιτευχθεί συμφωνία.

Σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι η διαπραγμάτευση έχει προσλάβει πολιτικό χαρακτήρα, δεδομένου μάλιστα ότι τόσο ο κ. Σαμαράς όσο και ο κ. Βενιζέλος έχουν προχωρήσει ήδη σε αρκετές τηλεφωνικές επικοινωνίες με Ευρωπαίους ηγέτες. Ετσι δεν αποκλείεται στο τέλος η λύση να δοθεί με «πολιτική συμφωνία», εν όψει της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε. που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Δεκεμβρίου. Μια τέτοια συμφωνία ωστόσο ενδέχεται να περιέχει και άλλες (άγνωστες επί του παρόντος) δεσμεύσεις για τη χώρα.

Οποια κι αν είναι η εξέλιξη, το κλίμα στο εσωτερικό της χώρας βαραίνει πάρα πολύ και η θέση της κυβέρνησης, όπως αναγνωρίζουν ακόμη και στελέχη της, έχει αποδυναμωθεί έτι περαιτέρω. Γι' αυτό και, όπως λέγεται, αν η τρόικα συνεχίσει να παραμένει αδιάλλακτη, η τελευταία επιλογή που έχει ο Αντώνης Σαμαράς είναι να προχωρήσει σε ρήξη και να προκηρύξει εκλογές. Ούτως ή άλλως με τα υπάρχοντα δεδομένα δεν φαίνεται να συμπληρώνονται οι 180 και ως εκ τούτου οι κάλπες γίνονται μονόδρομος.

Παράταση (Μνημονίου) και...πέναλτι

Προς παράταση του ισχύοντος Μνημονίου οδεύει η χώρα μας, όπως εκτίμησε χθες αξιωματούχος της ευρωζώνης, ο οποίος δήλωσε ότι «δεν περιμένουμε η τρόικα να καταλήξει σε προκαταρκτική συμφωνία με την Ελλάδα πριν από το Eurogroup της 8ης Δεκεμβρίου».
Ο αξιωματούχος ανέφερε πως «είναι παραπάνω από προφανές ότι δεν υπάρχει χρόνος» για να ολοκληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα ο έλεγχος της τρόικας, όμως αυτό πρέπει να γίνει εντός του Δεκεμβρίου. Πρόσθεσε δε ότι «ακόμα κι αν επιτευχθεί καταρχήν συμφωνία στο Eurogroup, υπάρχει ανάγκη τεχνικής επέκτασης του τρέχοντος προγράμματος». Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό χρειάζεται για να μη χαθούν τα 1,8 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στην τελευταία δόση της ευρωζώνης. Η παράταση επιτρέπει επίσης στις ελληνικές τράπεζες να συνεχίσουν να αντλούν ρευστότητα με χαμηλότερο κόστος από την ΕΚΤ.

Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος, η χρονική διάρκεια της παράτασης του Μνημονίου «θα εξαρτηθεί από το πόσο θα προχωρήσει η αξιολόγηση» της τρόικας. Σε κάθε περίπτωση, το σχετικό αίτημα πρέπει να υποβληθεί από την Ελλάδα έως τις 15 Δεκεμβρίου, δεδομένου ότι πρέπει να εγκριθεί από ορισμένα Κοινοβούλια χωρών της ευρωζώνης, τα οποία σταδιακά διακόπτουν από τα μέσα του μήνα τις συνεδριάσεις τους λόγω Χριστουγέννων.

Αυξάνοντας τις πιέσεις προς την ελληνική πλευρά, ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ δήλωσε ότι πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε συμφωνία τρόικας - Αθήνας τις επόμενες ημέρες, γιατί «σε αντίθετη περίπτωση, το ρίσκο είναι μεγάλο και δεν θα μπορέσουμε να λάβουμε αποφάσεις για την Ελλάδα τη Δευτέρα».
Ωστόσο, ο προαναφερθείς αξιωματούχος της ευρωζώνης σημείωσε πως, αν δεν καταστεί εφικτό να ληφθούν αποφάσεις τη Δευτέρα, αυτό θα μπορούσε να γίνει σε νέες συνεδριάσεις στις 14-15 Δεκεμβρίου, «αδειάζοντας» τον κ. Ντάισελμπλουμ. Επιπλέον, είπε ότι το κλίμα για ένταξη της Ελλάδας σε πιστωτική γραμμή στήριξης είναι ευνοϊκό στην Ευρώπη, αλλά πολλά κράτη ζητούν να παραμείνει το ΔΝΤ, κάτι που έχει πλέον αποδεχθεί η ελληνική πλευρά.


Μ. Ροζάκος

ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: ΑΥΤΑ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ. ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 6 ΜΗΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΑ ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ. ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΠΛΗΡΕΣ. ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΟΤΙ 180 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ.

Γράμμα-ντοκουμέντο για τη «Χριστουγεννιάτικη εκεχειρία» από τον Α’ παγκόσμιο πόλεμο

Γράμμα-ντοκουμέντο για τη «Χριστουγεννιάτικη εκεχειρία» από τον Α’ παγκόσμιο πόλεμο


Γράμμα-ντοκουμέντο για τη «Χριστουγεννιάτικη εκεχειρία» από τον Α’ παγκόσμιο πόλεμο
Γράμμα-ντοκουμέντο για τη «Χριστουγεννιάτικη εκεχειρία» από τον Α’ παγκόσμιο πόλεμο
Μικρές ανθρώπινες στιγμές, πίσω από τη γραμμή του πολέμου, το σκληρό χειμώνα του 1914, αποκαλύπτει η επιστολή Βρετανού στρατηγού που απευθύνεται στη σύζυγό του.
Ο στρατηγός μιλάει για τη «Χριστουγεννιάτικη εκεχειρία», τη μέρα που σταμάτησαν τα όπλα και μίλησαν οι καρδιές, στα χαρακώματα του Δυτικού Μετώπου.
Εκατό χρόνια μετά τον αιματηρό πόλεμο που σημάδεψε την ανθρωπότητα έρχεται στο φως αυτή η επιστολή η οποία αποκαλύπτει πως ακόμη και στα χαρακώματα, τις λάσπες, το κρύο και την ανάσα του θανάτου πίσω από κάθε βήμα, οι στρατιώτες είχαν ανάγκη να νιώσουν ελεύθεροι και χαρούμενοι άνθρωποι, έστω και για λίγες ώρες.
Ο στρατηγός Ουόλτερ Κόνγκριβ, της Ταξιαρχίας Τυφεκιοφόρων, στο εγγλέζικο στρατηγείο κόντρα στη Neuve Chapelle της Βόρειας Γαλλίας, περιέγραφε στην επιστολή του πως οι Γερμανοί ζητούσαν ανακωχή για να γιορτάσουν τη μεγάλη ημέρα. Εκείνος, όπως έγραφε, στην αρχή δίσταζε, φοβούμενος πως οι Γερμανοί θα εκμεταλλεύονταν την κατάσταση για επίθεση.
Πατήστε στην φωτογραφία για μεγέθυνση:
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΕΝΙΚΟΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:
ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ

Παράταση 6 μηνών και άνω στο μνημόνιο.

Παράταση 6 μηνών και άνω



Βρυξέλλες, του Θάνου Αθανασίου

Η παράταση του 2ου ελληνικού προγράμματος είναι προ των πυλών και το μόνο που μένει να διευθετηθεί είναι η διάρκειά της.

Όποια όμως και αν επισήμως αποφασιστεί να είναι αυτή, οι αρχές μπορούν να ζητήσουν τον τερματισμό της χρονικής περιόδου, μόλις λάβουν το compliance report -την έκθεση συμμόρφωσης- από την τρόικα για την πιστοποίηση της τήρησης των προαπαιτούμενων.

Οι τάσεις αυτή τη στιγμή στα κράτη μέλη είναι δύο: να θεσμοθετηθεί μια μεγάλη παράταση 6 μηνών ως ενός έτους ή να θεσμοθετηθεί μια πολύ μεγάλη παράταση 12 έως 18 μηνών.

Κανείς δεν μιλάει για μικρά χρονικά διαστήματα, αν και στο τραπέζι έχει πέσει και μια τρίτη επιλογή:

- τα συνεχόμενα ανανεώσιμα τρίμηνα - ιδέα που δεν έχει και πολλούς υποστηριχτές.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συντρέχουν τρεις προϋποθέσεις:

- να έχει υπάρξει stuff level agreement μεταξύ ελληνικών αρχών και τρόικας,
- να καλύπτεται το διάστημα που το ΔΝΤ έχει πρόγραμμα και η ΕΕ δεν έχει (Q2 2016)
- να δίνεται αρκετός χρόνος στις “αργές στα γραφειοκρατικά” ελληνικές αρχές για να νομοθετήσουν και να εφαρμόσουν τη συμφωνία (το stuff level agreement)

Για τον 4ο έλεγχο του 2ου ελληνικού προγράμματος το συνολικό αντίστοιχο διάστημα, από την 1η κάθοδο της τρόικας και ως το compliance report κράτησε 11 μήνες. Ο υπουργός οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης έχει δεσμευθεί ότι το 5ο review δεν θα κρατήσει τόσο, όμως η διαπραγμάτευση ξεκίνησε 1η Σεπτεμβρίου με τις προκαταρκτικές συζητήσεις στο Παρίσι και μέχρι στιγμής έχουν περάσει 3,5 μήνες.

Στην πράξη ότι και αν αποφασίσουν οι εταίροι τη Δευτέρα, το κλειδί είναι στο χέρι της Αθήνας. Αν αποφασίσει να νομοθετήσει σύντομα μπορεί να αιτηθεί γραμμής πιστώσεων ECCL σύντομα, αν όχι οι εταίροι θα περιμένουν όσο χρειαστεί.

Είναι απόλυτα βασικό ότι η παράταση θα πρέπει να περάσει από τα κοινοβούλια των κρατών μελών και τα κοινοβούλια κλείνουν στις 18 του μήνα, ημέρα Πέμπτη και πρώτη μέρα της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες.

Άρα αν το staff level agreement έρθει όπως το περιμένει κοινοτικός αξιωματούχος στις 14 Δεκεμβρίου, τότε το euro working group θα συνεδριάσει και πάλι για να αξιολογήσει την συμφωνία και να αποστείλει τα έγγραφα στα εθνικά κοινοβούλια προς ψήφιση. Δεν χρειάζεται νέο eurogroup και η όποια διευθέτηση μπορεί να γίνει με τηλεδιάσκεψη.
Πηγη: Real.gr
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ:  ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑ ΗΔΗ ΑΠΟ ΧΘΕΣ ΟΤΙ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΕΞΑΜΗΝΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ;

ΤΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΠΑΡ'ΕΦΕΤΑΙΣ ΔΥΤΙ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"